Voor de Krokusvakantie zat er volop muziek in de klas.  Er werd een podium in de klas geplaatst. Het moment bij uitstek om podiumervaring op te doen en dat hadden ze zeker.

We gingen met de echte micro aan de slag en waren echte presentatoren. 

In muziek kan je ook verschillende gevoelens horen: bange muziek, blije muziek, verdrietige muziek en boze muziek. We konden deze gevoelens ook vrij schilderen op de tonen van de muziek.

We leerden het liedje 'Opzij, opzij de muzikanten gaan voorbij' we gingen als fanfare door de kleuterschool met onze zelf geknutselde ribbelplank in onze hand.

Trommelen konden we als de beste: eerst met emmertjes en daarna gingen we met de verf aan de slag (human drum) rond de knutseltafel kletsen en slaan in de verf.

We leerden Camille Saint-Saƫns kennen die heeft het dierencarnaval gecomponeerd. We gingen samen met Camille de knuffelaap elke dag op stap in de muzikale dierentuin.

Nu kennen we ook het verschil tussen blaas-, slag- en snaarinstrumenten.

Maar wat we vooral super vonden was de laatste dag voor de vakantie: een dag even lekker gek doen, even doen alsof je iemand anders bent: een superheld, een prinses, een toverdier,...

Graag zetten we juf Hanne even in de bloemetjes. Vrijdag was juf Hanne haar laatste dag in de klas. Dank je wel voor al je hulp, de kleutertjes en de juf gaan je missen. Maar we zien je zeker terug.

Na de vakantie gaan we op de gezonde toer en er zijn ook heel wat kleine, fijne veranderingen in de klas.

{flickr set=72177720297143563}