L3 1000 m = 1 km

1000 het belangrijkste getal in het derde leerjaar.

We stapten 1000 meter.
Hoe ver zouden we raken van het kapelletje richting Oostende?
Tot aan het stadsrandbos waar we in oktober zijn geweest?
Tot aan het kanaal (dat is een banaan-woord)?
...
Neen, tot op de brug boven de autosnelweg.
Daar mochten we zwaaien naar de rijdende voertuigen.
Toeters, lichten, gezwaai ... we vonden het super!

We stapten ongeveer 20 minuten.
Dat is 3 km per uur.
We moesten natuurlijk veel stoppen, want ....
Iedereen mocht het meetwiel 50 meter voortduwen.
Hiervoor hadden we 20 duwers nodig.

Kijk jij ook eens mee? 


  • Lees Meer
      249 Hits
    249 Hits

    L3 Verpakkingen onderzoeken

    Gezonde voeding en bewegen ... én suiker?
    Ja, ook wie gezond wil leven, heeft suikers nodig.
    Zij geven je energie.
    Maar ... je mag niet teveel suiker eten. 
    Daarom onderzoeken we de verpakkingen.
    In welke producten zit er (te)veel suiker? In welke producten zit er weinig suiker?
    We plaatsen de verpakkingen van veel naar weinig suiker.

    We werken samen!



  • Lees Meer
      93 Hits
    93 Hits

    L3 Hiep hiep hoeraaaa...

    Wie jarig is, mag vertellen over zijn geboortedag.
    De klasfotograaf van dienst neemt de kiekjes.

    We mogen nog vraagjes stellen.
    Daarna gaan we zingen.
    De jarige mag een wens doen terwijl hij een kaars uitblaast.

    Jarig zijn ... daar wordt je heel erg blij van. De glimlach verdwijnt de hele dag niet van je gezicht!


  • Lees Meer
      77 Hits
    77 Hits

    L3 Gistel

    We leerden over onze buurt.
    We maakten een wandeling in de buurt van de school.
    We moesten opdrachtjes uitvoeren onder een stralend zonnetje.
    In de klas maakten we kennis met de kaart van Gistel.
    We zagen lijnen, letters en symbolen. In de legende stond de uitleg.
    We voerden opdrachten uit in groepjes.



  • Lees Meer
      128 Hits
    128 Hits