L3 1000 meter = 1 kilometer

​Tot de laatste schooldag onze hersenen bijschaven.
1000 het belangrijkste getal in het derde leerjaar.

We stapten 1000 meter.
Hoe ver zouden we raken van het kapelletje richting Oostende?
Tot aan het stadsrandbos waar we in oktober zijn geweest?
Tot aan het kanaal (dat is een banaan-woord)?
...
Neen, tot op de brug boven de autosnelweg.
Daar mochten we zwaaien naar de rijdende voertuigen.
Toeters, lichten, gezwaai ... we vonden het super!

We stapten ongeveer 20 minuten.
Dat is 3 km per uur.
We moesten natuurlijk veel stoppen, want ....
Iedereen mocht het meetwiel 50 meter voortduwen.
Hiervoor hadden we 20 duwers nodig.

De 'nog even derdeklassers' mochten kiekjes nemen.
Kijk jij ook eens mee door hun ogen?


















  • Lees Meer
      144 Hits
    144 Hits

    L3 Toen samenwerken nog heel gewoon was ...

    We leerden over suiker.
    We leerden dat er trage en snelle suikers zijn.
    We leerden op verpakkingen zoeken hoeveel snelle suikers er in het product zitten.
    We sorteerden de verpakkingen van meer naar minder snelle suikers.



  • Lees Meer
      245 Hits
    245 Hits

    L3 Hersenen in topconditie houden

    Blijf jij je hersenen ook trainen zodat ze in topconditie blijven?

    We lijsten nog even op wat ook in de agenda staat:

    • Leerstof herhalen kan via deze site: https://www.bingel.be/bingel/.
      We raden aan om deze plaatsen op het eiland zeker te bezoeken:
      - Rekensprong Plus 3
      - Tijd voor Taal Accent Spelling 3
      - Tijd voor Taal Spelling 3
      - Tijd voor Taal Accent 3

      HOERA!!!
      Bingel organiseert een wedstijd.
      De leerkrachten zorgden voor de inschrijving.
      Zorgen jullie ervoor dat de teller van het aantal gemaakte oefeningen de lucht in gaat?

    We hopen jullie vlug terug te zien!


    Lees Meer
      449 Hits
    449 Hits

    L3 Cijferen

    ​Cijferen is leuk!
    In ieder geval toch wanneer we de moeilijkheid onder de knie hebben.
    Vandaag leerden we een nieuwe moeilijkheid.
    We moeten de oefening eerst enkele keren aan elkaar uitleggen. Zo worden we echte professoren.
    Pas wanneer het goed lukt, mogen we de oefeningen in ons schrift maken.


  • Lees Meer
      301 Hits
    301 Hits